היום זה כלב, מחר זה הולך רגל: בשבוע שעבר שמעו הדיירים ברחוב הלבונה במודיעין קול רעש מחריד מכיוון הכביש. זה היה בחצות וחצי, והשכנים שהתעוררו יצאו החוצה וגילו גופת כלב זאב המוטלת על הכביש. "זה היה מחזה מזעזע", סיפרו. "קטע הכביש והמכוניות שלצידו היו מרוחים בדם".

בעל הכלב סיפר שאוטובוס של חברת ויאוליה שעבר ברחוב פגע בכלב, ולא עצר כדי לסייע. "המחזה היה עצוב מאוד, אבל לא מפתיע", מספרת מרינה סידי, תושבת הרחוב שהייתה עדה למתרחש. "רחוב לבונה הוא רחוב שקט יחסית אבל משום מה, נהגי אוטובוסים שרוצים לקצר את הדרך, נוסעים בו לעיתים במהירות מופרזת. מדובר ברחוב המקשר בין עמק איילון ומרכז מרל"ז. הכתובת נמצאת על הקיר אבל משום מה, לאף אחד לא מפריע. היום מדובר בכלב ומחר חלילה ייפגע הולך רגל".

השכנים מספרים כי ניסו להתריע כמה פעמים בוועדת התחבורה העירונית אך לא נענו. "ביקשנו שיאסרו כניסת אוטובוסים לרחוב או שלפחות ישימו פסי האטה (במפרים) כדי לגרום להאטת המהירות, אבל לא קרה שום דבר", מוסיפה סידי. "הרחוב הזה הוא סכנת נפשות".

גם חבר ועדת התחבורה וראש תנועת "מודיעין של כולנו", שרון מעוז, מספר כי תושבי השכונה התריעו על התופעה כמה וכמה פעמים. "אני קורא ליו"ר הוועדה לאמץ המלצות שניתנו בעבר לגבי רחוב לבונה ולהוציא משם את האוטובוסים. חבל שתאונות צריכות לקרות כדי שתתקיים באזור רפורמה תחבורתית".

מחזיק תיק התחבורה, חנן ברנשטיין, אומר בתגובה כי נעשו דברים למניעת תאונות במקום ועוד ייעשו. "האוטובוסים הבין-עירוניים כבר הוסטו מהכביש", אמר ברנשטיין ל mynet. "בעבר נבדקה מהירות הנסיעה על הכביש. פעלנו על פי חוות דעתה של מהנדסת התנועה, שקבעה כי לא נוצר צורך ל'במפר'. למרות זאת, הנושא יועלה שוב לדיון בוועדת התחבורה. נעבור על הנתונים מול רשות התמרור המרכזית".

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "העירייה פועלת מזה מספר חודשים מול משרד התחבורה על מנת להתקין ברחוב פסי האטה כפי שנעשה במקומות דומים בעיר. ברחוב נעשו שלושה סקרי תנועה שונים שבחנו את מהירות הנסיעה ברחוב באזורים שונים ונמצא כי המהירות הממוצעת איננה עומדת בקריטריונים של משרד התחבורה להתקנת פסי ההאטה. עם זאת העירייה ממשיכה בניסיונותיה לקבלת אישורים להתקנת פסי האטה ברחוב זה".

מחברת ויאוליה תחבורה נמסר בתגובה: "אין לנו פרטים על אירוע קשה כזה שהתרחש, ויש להביא בחשבון כי בנסיעה עירונית לא עולה האוטובוס על המהירות המותרת. נהגי החברה מוקפדים ומקפידים על החוק ועל בטיחות הנוסעים והעוברים ושבים ברחובות העיר ובכלל, ואינם נוהגים במהירות שמעל המותר. כאשר התנאים האובייקטיביים בשטח אינם מותירים אפשרות לפיתוח של 'מהירות מופרזת' כלשון הפונה, וזאת בשל פסי הרעדה על הכביש, רמזורים, תחנות עצירה מדי מספר מטרים, וכן מערכות האיתור שברכבים המורים על מהירות הנהג בכל זמן נתון".