אוטובוס של חברת קווים. צילום: מוטי קמחי

מיישרים קו: העירייה השיקה פיצ'ר חדש באפליקציה העירונית בתחום התחבורה הציבורית - "זמן אמת". מטרתו: לאפשר לתושבים למצוא את האוטובוס וגם לדווח באופן מקוון ישירות למוקד התחבורה הציבורית.  

לאחר מספר חודשי עבודה ותכנון באגף המחשוב בעירייה, מושק בימים אלה פיצ'ר (פריט) חשוב באפליקציה העירונית, הנקרא "זמן אמת". שמו מבשר על מטרותיו -  מציאת אוטובוסים בזמן אמת ולא פחות חשוב מכך, פניות ותלונות אותן ניתן לדווח, גם כן, בזמן אמת. כך שלמעשה, תתקבל תמונת מצב עדכנית באשר לתנועת התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית. כך יתאפשר ליצור שיתוף פעולה ייחודי בארץ, בין התושבים, העירייה וחברת האוטובוסים, "קווים".

שיתוף הפעולה הוא הודות להקמתו של מוקד התחבורה הציבורית בעירייה, אשר מחובר אונליין באמצעות האפליקציה לתלונות התושבים וקולט מיידית את התלונות. התלונות מופנות לחברת האוטובוסים כולל מעקב אחר אופי התלונות ומשך הטיפול בהן.  

עוד שירותים אותם ניתן יהיה לקבל ב"זמן אמת" באפליקציה: מציאת תחנות אוטובוס ומספרי האוטובוסים הרלוונטיים בכל תחנה, כולל קישור למפות גוגל עם אפשרות לניווט לתחנה ותמונה עדכנית של התחנה. איתור תחנה לפי מיקום כולל תמונה, רשימת תחנות בקרבת המיקום הנבחר על פי כתובת, איתור מסלול מנקודת היציאה לנקודת ההגעה המבוקשת.

אז כיצד משתמשים בשירות? מורידים את האפליקציה של עיריית מודיעין מכבים רעות ובתחתית דף הבית, לוחצים על הכפתור "זמן אמת" שפותח עבור התושב את השירותים השונים הקשורים לתחבורה הציבורית בזמן אמת.

לפני השקתו, הוצג הפיצ'ר בפני הפורום לשיפור התחבורה הציבורית, בו לוקחים ראש העירייה, חיים ביבס חברי מועצה, תושבים ומנהלי מחלקות בעירייה.

ראש העירייה, חיים ביבס: "השירות החדש באפליקציה מהווה אבן דרך נוספת בעבודה האסטרטגית של הפורום, לייצר שירות יעיל, איכותי וטוב יותר עבור התושבים המשתמשים בתחבורה הציבורית. זאת לצד מוקד התחבורה שהקמנו, גם הוא למען התושב. אנו לא מסתפקים בכך כמובן, ובקנה ישנן תכניות נוספות בתחום התחבורה הציבורית ואני שמח על כך, שכולם נרתמים למשימה בפורום החשוב שהקמנו – תושבים, אנשי המקצוע בעירייה וחברי מועצה."